Šta da jedete pre, a šta posle treninga?

Pronaći režim ishrane i tip treninga koji najviše odgovara našem telu i načinu života je veliki izazov.  Teško je balansirati između svakodnevnih obaveza i velike želje da doprinesemo našem zdravlju vežbama i kvalitetnim obrocima. U tim pokušajima često pravimo greške na koje nas retko upozoravaju.

Jedna od čestih grešaka jeste odnos prema hrani pre i posle treninga.

Pre vežbi nam treba proteinski obrok –  da „pomognemo“ mišićima da rade vežbe! Jer, bez proteina mišići gube snagu, osećamo grčeve, a čak i bol.  Ni masti i ugljene hidrate ne treba preskočiti, jer nam daju neophodnu energiju Pored toga, neophodno je da isplaniramo naše obroke tako da između obroka i treninga treba da prođe barem dva sata. Ako moramo nešto da prezalogajimo pola sata-sat pre jela, obrok ne sme da bude obiman – salata sa dimljenim Tuninom i povrćem ili parče hrono hleba sa humusom su idealni obroci – imamo su njima sve što nam je potrebno, i proteine, i dobre masti i ugljene hidrate.

Ali, pravila za obrok posle treninga su drugačija. Mnogi u potpunosti preskaču obrok posle treninga, pogotovo ako treniraju u poslepodnevnim časovima.

Logika iza preskakanja obroka je često sledeća: ako ne unesem ništa dodatno u organizam, telo će biti primorano da troši ono što već ima. Nažalost, ovo nije istina. Kada preskočimo obroke i ugljene hidrate posle vežbi, mi sebi ne činimo uslugu. Naprotiv, mišići ne mogu da se oporave i potrebna im je nova doza proteina i kvalitetnih ugljenih hidrata. Za vreme treninga mišići troše glikogen, oblik glukoze koji je značajan za energiju. Ako u toku treninga osetite ogroman umor zbog kog vam se čini da ne možete da nastavite, znači da ste već potrošili svoje zalihe glikogena. Jako je važno da, pogotovo ako trenirate više od dva puta nedeljno, posle treninga unosite kvalitetne ugljene hidrate, idealno već trideset minuta posle vežbi.

Idealan odnos proteina, masti i ugljenih hidrata koji su telu potrebni pronaći ćete u namirnicama kao što je humus.  Na našem sajtu pronađi inspiraciju za lagane i brze obroke kojima ćeš uneti neophodne nutrijente u svoj organizam i zagrantovati da ti naporni treninzi ne budu uzalud ?

➡  Humus recepti 

➡ Tunino recepti

 

Pročitaj još

5 Ribella recepata koje su izabrali vaši omiljeni food blogeri

Kako smo se družili tokom aktivacije #ZivotPoMomUkusu Mesec april i maj na našim društvenim mrežama obeležila je velika Ribella nagradna aktivacija #ZivotPoMomUkusu. U nameri da ojačamo veze sa postojećim, ali i da steknemo nove fanove dobrog zalogaja, povezali smo sa nekim od najuticajnijih food blogera u Srbiji. Tokom 5 nedelja smo vama „zadali“ 5 tema […]

Uvedite zdrave zamene sa Ribellom

Kokice umesto grickalica, čips od tikvica umesto čipsa, urme umesto belog šećera…  Vođeni idejom da ono što je zdravo može da bude i ukusno i jednostavno, prošlog juna smo uveli uzbudljivu novu rubriku na naše mreže: #ZDRAVAZAMENA. Koja je vaša omiljena?

Humus u receptima poznatih kuvara

Kao jedan od najrasprostranjenijih namaza na svetu, omiljen ne samo na Bliskom istoku i Mediteranu odakle potiče, već i širom zapadnog sveta, humus je, logično, često na meniju čuvenih svetskih kuvarskih zvezda.

Saznajte prvi!

Najnovije informacije o akcijama i sniženjima, najzanimljivije teme i najukusnije recepte šaljemo ti direktno u inbox.